Hírek : Vége a titkolózásnak: képeken a Jaguar C-XF! |
Vége a titkolózásnak: képeken a Jaguar C-XF!
a5.hu 2007.01.05. 15:35
A Jaguar elérkezettnek látta az idő, hogy leleplezze a C-XF tanulmányt, és megmutassa, hogy is fognak mutatni a jövő Jaguarjai. A képek alapján kijelenthetjük: jól!
|
|
|
|
Izgalmasabb, mint az S-Type - 11 kép a galériában | |
| Habár a hamarosan kezdődő Detroiti Autókiállításon teljes valójában látható lesz az új négyajtós kupé, a Jaguar mégis nyilvánosságra hozta az C-XF hivatalos képanyagát. Valljuk be, ez nem is baj, hiszen itthon valószínűleg keveseknek adatik meg, hogy élőben is meglessék a Jaguar jövőjének hírnökét... Az C-XF túlzás nélkül minden idők legradikálisabb formatervű Jaguarja, amely hátat fordít az elődöktől megszokott szolid eleganciának, helyette a sportosságával és izgalmas designjával hódít. A külső megalkotása Ian Callum nevéhez fűződik, de a munka során a legújabb XK tervezőcsoportja is segítségére volt. A korábbi modellek kettős kerek fényszóróit egy lapos, hosszúkás egység váltotta fel, ami már magában is sokkal agresszívebb benyomást kelt. Ezt az érzést csak erősítik a motorházfedél domborításai, a hatalmas hűtőrács és a mélyre húzott lökhárítók. Hátulra is lapos lámpatesteket álmodtak a tervezők, és az autó elejéhez hasonlóan a far sem túl barátságos. Belül is számos érdekesség várja a kíváncsiskodókat: ilyen például a mozgásérzékelők alkalmazása, amelyek segítségével a sofőr csak a mozdulataival is képes bizonyos funkciókat irányítani. Említést érdemel a középkonzolon található kijelző is, amely különböző szögekből nézve más-más képet ad vissza, így olyan, mintha a sofőrnek és az első sor utasának külön monitorjai lennének. A zenét pedig Bowers and Wilkins audio-rendszeren keresztül élvezhetik a bennülők. A motortérben már nem találunk újdonságot, a Jaguar jól ismert 4,2 literes V8-asát kapta a C-XF, amely a feltöltésnek köszönhetően 420 lóerőt és 500 Newtonmétert ad le.
A C-XF minden bizonnyal a 2008-as S-Type-utódot vetíti előre, így remélhetőleg nem fosztják meg sajátos külső jegyeitől a végleges változatot sem. A hírek szerint a sorozatgyártású kivitel valamivel magasabb lesz, de a hossza és szélessége egyezik majd a tanulmányéval. A kerekek méretét is csökkentik, de az ígéretek szerint a fényszórókhoz és a hűtőmaszkhoz, valamint a farhoz éppen csak hozzáérnek majd. Ha ez igaz, akkor még a német konkurenseknek is feladhatja majd a leckét. |
|