Hírek : Megérkezett az ötüléses Citroën C4 Picasso |
Megérkezett az ötüléses Citroën C4 Picasso
a5.hu 2007.01.05. 15:39
2007 első negyedévében kerül piacra a Citroën C4 Picasso ötüléses változata. A két ülést leszámítva az újdonság nagyban hasonlít a hétüléses nagytestvérre, de annál valamivel dinamikusabb és sportosabb.
|
|
Eltalát formaterv - 3 kép a galériában | |
| Az egyterűek piacán minden igényt megpróbál lefedni a Citroën, hiszen már négy modell is szerepel a kínálatában. A csúcsot képviselő C8 után nem is oly rég megjelent a hétüléses Grand C4 Picasso, valamint kapható még a kifutó Xsara Picasso is, és mindezeken felül most bemutatkozott a C4 Picasso ötüléses változata is, így talán már tényleg mindenki megtalálhatja a neki tetsző egyterűt. Külsejét tekintve az első C4 Picassoval sem volt gond, de az újdonság formáját mégjobban eltalálták. Az eltérés az autó hátsó traktusában fedezhető fel, ez viszont bőven elegendő ahhoz, hogy egy jóval dinamikusabb külsőt kölcsönözzön a Picassonak. Ebben persze sokat segít az, hogy a karosszéria 12 centivel rövidebb (4,47 m) a névrokonénál (és 2 centivel alacsonyabb is, 1,66 méter), egy kisebb testet pedig jóval könnyebb dinamukusra "faragni". A far sokkal lekerekítettebb lett (hasonlóan a Xsara Picassohoz), a függőleges lámpatesteket pedig vízszintesekre cserélték, hogy még fiatalosabbnak tűnjön az autó. A méretcsökkentést a két hátsó ülés feláldozásával érték el, de ezt nyilván senki sem fogja hiányolni, ha ezt a kivitelt választja. Cserébe így is kapunk egy jól kihasználható, 500 literes csomagteret, amely akár 1734 literesre bővíthető, amennyiben a második üléssortól is megszabadulunk (vagyis belehajtogatjuk őket a padlóba).
|
|
Oldalról is jól fest | |
| A kompakt egyterű örökölte a hétüléses jó tulajdonságait, tehát az utastér jó átrendezhetőségét is. A három hátsó ülés ugyanis külön-külön mozgathatók, hajtogathatók, így az utasok helyigényétől függően variálható a térkínálat. A pakolást a csomagtérben elhelyezett Modubox rendszer is megkönnyíti, segítségével feloszthatjuk a rakteret kisebb részekre, valamint kivéve kiskocsit készíthetünk belőle. Az utastérben a hagyományos rakodóhelyeken kívül a műszerfalon négy nagyméretű, zárt rakodóhelyet alakítottak ki, az automatikus sebességváltóval rendelkező változatoknál pedig hűtött a középső nagy rakodóhely. A sokat hangoztatott fényterű kifejezés is megállja a helyét, az első szélvédő ugyanolyan nagy felületű és laposan hűzódó, mint a téstvérmodellben, valamint felárért ehhez is rendelhető a panoráma üvegtető. A kilátást elöl-hátul oldalsó háromszög alakú ablakok is segítik.
|
|
Sportos hátsó | |
| A motorpalettán ismerős egységeket találunk, két benzines illetve két dízel közül lehet választani. Az 1,8 literes 127 lóerőt, míg a kétezres benzines 143 lóerőt teljesít, előbbihez ötfokozatú kézi, míg utóbbihoz kormányról kapcsolható, elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy négyfokozatú automata sebességváltó jár. A gázolajosok között a kisebbik 1,6 literes és 110 lóerős, a nagyobbik pedig 2 literes és 138 lóerős, mindkettőhöz alapáron jár a részecskeszűrő. Ami a dízelekhez párosítható sebességváltókat illeti, a gyengébbikhez ötfokozatú mechanikus, vagy elektronikusan vezérelt, hatfokozatú kézi sebességváltó kérhető, ez utóbbit pedig az erősebb dízelhez is elérhető, egy hatfokozatú automata mellett. Az utazás kényelme a légrugós hátsó felfüggesztéssel tovább javítható, igaz, ez a legkisebb benzineshez nem elérhető. Minden változathoz alapáron hét légzsákot kap a vásárló, de a hétüléses változat ötcsillagos EuroNCAP eredménye is bíztató lehet az utasokra nézve. Az utazókat komplett HiFi rendszer és az első ülések támlájára szerelt opciós kijelzők szórakoztathatják.
A hivatalos árlistát még nem hozta nyilvánosságra a Citroën, de az ötüléses változat árát minden bizonnyal a hétüléses modell és a Xsara Picasso közé fogják pozícionálni. |
|